Menu

Konkurs biblijny

REGULAMIN ARCHIDIECEZJALNEGO

KONKURSU BIBLIJNEGO im. Sługi Bożego Kard. Augusta Hlonda

Dla dwóch poziomów wiekowych:

* DLA SZKÓŁ  PODSTAWOWYCH ( KLASY IV,V,VI i VII )

* DLA SZKÓŁ  GIMNAZJALNYCH

W ROKU SZKOLNYM 2017/2018

 

Organizator Konkursu

 

Akcja Katolicka Archidiecezji Gdańskiej

Akcja Katolicka Archidiecezji Warmińskiej

Parafia pw. Najświętszej Maryi Panny Wspomożenia Wiernych w Rumi

Parafia pw. Podwyższenia Krzyża Świętego w Miłakowie

 

 

Temat przewodni

 

Księga Wyjścia

 

Szczegółowy zakres tematyki konkursu znajduje się w Załączniku nr 3

 

 

I. Celem Konkursu Biblijnego jest:

1.      Ukazanie Pisma Świętego jako źródła wiary i zachęta do jego indywidualnej lektury.

2.      Wspomaganie uczniów w praktycznym wykorzystaniu zdobytej wiedzy.

3.      Promowanie osiągnięć uczniów i katechetów.

II. Zgłoszenia:

1.      Warunkiem koniecznym przystąpienia szkoły do Konkursu Biblijnego jest zgłoszenie szkoły(Karty zgłoszenia szkoły – zob. Załącznik nr 1)

a)       pocztą elektroniczną agnieszkabulak@wp.pl

b)      listem na adres: Akcja Katolicka ul. Kopernika 3, 14-310 Miłakowo (z dopiskiem Konkurs Biblijny)

c)     osobiste dostarczenie

do dnia 27 listopada 2017 r.   

Przebieg eliminacji:

Stopień

Eliminacje

Etap wstępny

 

Najpóźniej do 21 grudnia 2017 r. (czwartek)

I – szkolny

 

11 stycznia 2018 r. (czwartek), godz. 13.00

II – Finał archidiecezjalny

9 marca 2018 r. (piątek), godz. 10.00 w MIŁAKOWIE

III-wojewódzko-metropolitalny

12 maja 2018 r. (sobota), godz. 10.00 - RUMIA

 

III. Konkurs Biblijny przebiega: (etap wstępny, stopień I, II, oraz dla zwycięzców III)

Etap wstępny

Katecheci przygotowują pytania i przeprowadzają w formie pisemnej etap klasowy, z którego wyłaniają uczestników etapu szkolnego.

Stopień I - szkolny

1.      Eliminacje przeprowadza na terenie szkoły Szkolna Komisja Konkursowa (SKK) powołana przez dyrektora szkoły. Przewodniczący  SKK  odpowiada  za  stronę  merytoryczną zgodną z wymaganiami regulaminowymi.

2.      Przygotowane przez Wojewódzką Komisję Konkursową (WKK) arkusze zadań uczniowie rozwiązują w czasie 45 minut.

3.      Z odbytych eliminacji I stopnia SKK sporządza protokół zob. Załącznik nr 2 potwierdzony przez dyrektora  szkoły. Przesyła go wraz z pracami konkursowymi 3 uczniów, którzy osiągnęli największą ilość punktów i zakwalifikowali się do II stopnia na adres: Akcja Katolicka ul. Kopernika 3, 14-310 Miłakowo –w terminie do 20 stycznia 2018 roku.

Jeżeli zdarzy się, że jeden uczeń lub kilku uczniów otrzymało tę samą liczbę punktów jak ostatni z awansujących, to również ci uczniowie uzyskują awans do następnego etapu.

 

Stopień II – archidiecezjalny w MIŁAKOWIE

1.      Eliminacje przeprowadza Archidiecezjalna Komisja Konkursowa (AKK) powołana przez przewodniczącego AKK - p. Agnieszkę Bułak

2.      Uczestnicy II etapu rozwiązują arkusz zadań przygotowany przez               przewodniczącego WKK w czasie 45 minut.

3.      Do udziału w III stopniu konkursu w RUMI, WKK zaprasza trzech najlepszych uczniów Archidiecezji Warmińskiej

Stopień III – wojewódzko – metropolitalny w RUMI

1.      Uczestnicy wojewódzkich eliminacji rozwiązują w czasie 60 minut zadania z arkusza przygotowane przez przewodniczącego WKK.

2.      Z odbytych eliminacji  III stopnia WKK wyłania laureatów i sporządza  protokół.

3.      Lista wszystkich laureatów zostaje zamieszczona na stronie www.akcjakatolickarumia.pl i stronie www.ak.diecezja.gda.pl najpóźniej 8 dni po przeprowadzonym finale konkursu.

IV. Nagrody

Szkoły podstawowe:

·         3 najlepsi uczniowie eliminacji II stopnia (archidiecezjalnego) otrzymują dyplomy i nagrody rzeczowe.

·         Wszyscy uczniowie biorący udział w eliminacjach III stopnia otrzymują dyplom z tytułem finalisty.

·         25 najlepszych uczniów eliminacji III stopnia otrzymuje zaświadczenie /z tytułem laureata/  (wysyłane za pośrednictwem Poczty Polskiej na adres szkoły).

Załącznik nr 1

 

 

 

KARTA  ZGŁOSZENIA  SZKOŁY

NA  KONKURS  BIBLIJNY W  ROKU  SZKOLNYM 2017/2018

SZKOŁY PODSTAWOWEJ* / GIMNAZJUM*

*niepotrzebne skreślić

 

 

Nazwa  i numer Szkoły............................................................................................................

 

Adres........................................................................................................................................     

.................................................................................................................................................

Telefon, fax, e-mail...................................................................................................................

.................................................................................................................................................

 

Teren Parafii................................................................................................................................

Powiat.........................................................................................................................................

Liczba uczniów w szkole (ogółem)............................................................................................

Liczba uczniów objętych Konkursem Biblijnym na etapie wstępnym………….....................

Liczba klas objętych Konkursem Biblijnym na etapie wstępnym…………………………….

Osoba odpowiedzialna za organizację Konkursu Biblijnego  na terenie szkoły.........................

....................................................................................................................................................

kontakt (tel., e-mail)...................................................................................................................

Imiona i nazwiska katechetów przygotowujących uczniów do konkursu................................

.................................................................................................................................................

.................................................................................................................................................

.................................................................................................................................................

Formularz zgłoszeniowy prosimy odsyłać do dnia 27 listopada 2017 r.

 

 

Pieczątka szkoły                                                                             Podpis Dyrektora Szkoły

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 2

 

................................................                                  ..................................., dnia. ………..

 (pieczątka szkoły)                                                                                     (miejscowość)

 

Protokół

 

eliminacji szkolnych Konkursu Biblijnego dla uczniów szkół podstawowych/gimnazjalnych* na terenie Archidiecezji Warmińskiej przeprowadzonego w dniu 11.01.2018 r. w

 

......................................................

( nazwa miejscowości)

 

1. Komisja oceniająca w składzie :

1) ...........................................................................    –  przewodniczący

2) ..........................................................................

3) ..........................................................................

4) ..........................................................................

 

stwierdza, że w stopniu szkolnym konkursu uczestniczyło ........................ uczniów.

 

Eliminacje przeprowadzono zgodnie z wymaganiami regulaminowymi konkursu.

 W tabelce należy wpisać uczniów, zakwalifikowanych przez SKK na finał archidiecezjalny.

     

Lp.

Imię i nazwisko

Data i miejsce urodzenia

Nazwa i adres szkoły

Liczba punktów

Imię i nazwisko nauczyciela przygotowującego

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Podpisy członków SKK:

1) ..........................................................................

2) ..........................................................................

3) ..........................................................................

4) ..........................................................................

 

 

 

 

 

Załącznik nr 3

 

 

ZAKRES WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OCENIANYCH

W KONKURSIE BIBLIJNYM

 

Uczniowie szkół podstawowych

 

Etap szkolny:

Tekst Księgi Wyjścia  1 - 20,21 (Biblia Tysiąclecia – wydanie V)

 

Etap archidiecezjalny w Miłakowie:

Tekst Księgi Wyjścia  1 – 40 (włącznie) (Biblia Tysiąclecia – wydani

REGULAMIN ARCHIDIECEZJALNEGO KONKURSU BIBLIJNEGO im. Sługi Bożego Kard. Augusta Hlonda

Znalezione obrazy dla zapytania akcja katolickaREGULAMIN ARCHIDIECEZJALNEGO

KONKURSU BIBLIJNEGO im. Sługi Bożego Kard. Augusta Hlonda

Dla dwóch poziomów wiekowych:

* DLA SZKÓŁ  PODSTAWOWYCH ( KLASY IV,V,VI i VII )

* DLA SZKÓŁ  GIMNAZJALNYCH

W ROKU SZKOLNYM 2017/2018

 

Organizator Konkursu

 

Akcja Katolicka Archidiecezji Gdańskiej

Akcja Katolicka Archidiecezji Warmińskiej

Parafia pw. Najświętszej Maryi Panny Wspomożenia Wiernych w Rumi

Parafia pw. Podwyższenia Krzyża Świętego w Miłakowie

Zespół Szkolno-Przedszkolny im. Jana Pawła II w Miłakowie

 

Temat przewodni

 

Księga Wyjścia

 

Szczegółowy zakres tematyki konkursu znajduje się w Załączniku nr 3

 

I. Celem Konkursu Biblijnego jest:

1.      Ukazanie Pisma Świętego jako źródła wiary i zachęta do jego indywidualnej lektury.

2.      Wspomaganie uczniów w praktycznym wykorzystaniu zdobytej wiedzy.

3.      Promowanie osiągnięć uczniów i katechetów.

II. Zgłoszenia:

1.      Warunkiem koniecznym przystąpienia szkoły do Konkursu Biblijnego jest zgłoszenie szkoły. (Karty zgłoszenia szkoły – zob. Załącznik nr 1)

a)       pocztą elektroniczną agnieszkabulak@wp.pl

b)      listem na adres:Akcja Katolicka ul. Kopernika 3, 14-310 Miłakowo (z dopiskiem Konkurs Biblijny)

c)     osobiste dostarczenie

do dnia 27 listopada 2017 r.   

 

Przebieg eliminacji:

Stopień

Eliminacje

Etap wstępny

 

Najpóźniej do 21 grudnia 2017 r. (czwartek)

I – szkolny

 

11 stycznia 2018 r. (czwartek), godz. 13.00

II – Finał archidiecezjalny

9 marca 2018 r. (piątek), godz. 10.00 w MIŁAKOWIE

III-wojewódzko-metropolitalny

12 maja 2018 r. (sobota), godz. 10.00 - RUMIA

 

III. Konkurs Biblijny przebiega: (etap wstępny, stopień I, II, oraz dla zwycięzców III)

Etap wstępny

Katecheci przygotowują pytania i przeprowadzają w formie pisemnej etap klasowy, z którego wyłaniają uczestników etapu szkolnego.

Stopień I - szkolny

1.      Eliminacje przeprowadza na terenie szkoły Szkolna Komisja Konkursowa (SKK) powołana przez dyrektora szkoły. Przewodniczący  SKK  odpowiada  za  stronę  merytoryczną zgodną z wymaganiami regulaminowymi.

2.      Przygotowane przez Wojewódzką Komisję Konkursową (WKK) arkusze zadań uczniowie rozwiązują w czasie 45 minut.

3.      Z odbytych eliminacji I stopnia SKK sporządza protokół zob. Załącznik nr 2 potwierdzony przez dyrektora  szkoły. Przesyła go wraz z pracami konkursowymi 3 uczniów, którzy osiągnęli największą ilość punktów i zakwalifikowali się do II stopnia na adres: Akcja Katolicka ul. Kopernika 3, 14-310 Miłakowo –w terminie do 20 stycznia 2018 roku.

Jeżeli zdarzy się, że jeden uczeń lub kilku uczniów otrzymało tę samą liczbę punktów jak ostatni z awansujących, to również ci uczniowie uzyskują awans do następnego etapu.

 

Stopień II – archidiecezjalny w MIŁAKOWIE

1.      Eliminacje przeprowadza Archidiecezjalna Komisja Konkursowa (AKK) powołana przez przewodniczącego AKK - p. Agnieszkę Bułak

2.      Uczestnicy II etapu rozwiązują arkusz zadań przygotowany przez               przewodniczącego WKK w czasie 45 minut.

3.      Do udziału w III stopniu konkursu w RUMI, WKK zaprasza trzech najlepszych uczniów Archidiecezji Warmińskiej

Stopień III – wojewódzko – metropolitalny w RUMI

1.      Uczestnicy wojewódzkich eliminacji rozwiązują w czasie 60 minut zadania z arkusza przygotowane przez przewodniczącego WKK.

2.      Z odbytych eliminacji  III stopnia WKK wyłania laureatów i sporządza  protokół.

3.      Lista wszystkich laureatów zostaje zamieszczona na stronie www.akcjakatolickarumia.pl i stronie www.ak.diecezja.gda.pl najpóźniej 8 dni po przeprowadzonym finale konkursu.

IV. Nagrody

Szkoły podstawowe:

·         3 najlepsi uczniowie eliminacji II stopnia (archidiecezjalnego) otrzymują dyplomy i nagrody rzeczowe.

·         Wszyscy uczniowie biorący udział w eliminacjach III stopnia otrzymują dyplom z tytułem finalisty.

 

·         25 najlepszych uczniów eliminacji III stopnia otrzymuje zaświadczenie /z tytułem laureata/  (wysyłane za pośrednictwem Poczty Polskiej na adres szkoły).

VI Rodzinny Rajd Rowerowy

W niedzielę 4 czrwca br. w Parafii pw. Podwyższenia Krzyża Świętego w Miłakowie odbył się VI Rodzinny Rajd Rowerowy połączony z Parafialnym Dniem Dziecka, którego organizatorem był parafialny Oddział Akcji Katolickiej oraz ojcowie Franciszkanie. Nasz rajd jak co roku rozpoczynamy wspólną Mszą św. rodzinną po której każdy uczestnik otrzymał identyfikator oraz dziesiątkę różańca. W tym riku w rajdzie udział wzięło 181 zapisanych rowerzystów, którzy przejechali ponad 6 km trasę. Na starcie Gwardian o. Arkadiusz Czaja poświęcił rowery błogosławiąc uczestników rajdu, a Policja pouczyła o zasadach bezpiecznego korzystania z dróg. Dziękujemy także strażakom z OSP Miłakowa za obdstawę rajdu. Na trasie był z nami Burmistrz Miłakowa – Pan Aleksander Gawryluk, Prezes Stowarzyszenia Prio-Patria Pan Władysław Kałudziński wraz z małżonką Teresą oraz Pan Zenon Złakowski z Radia Olsztyn, który przygotował felieton z tego wydarzenia.

Na boisku przy ul. Dworcowej czekało na wszystkich wiele atrakcji: medale, losowanie nagród-upominków ufundowanych przez: Urząd Gminy - w ramach zadania realizowanego ze środków gminnych, a także dzięki wsparciu  WBS Jonkowo o/w Miłakowie, Pływalni „Na fali” w Dobrym Mieście i Sołectwu Pityny.  Swoją obecnością zaczyciła nas Pani Senator Bogusława Orzechowska oraz Radny Rady Powiatu Ostródzkiego Pan Zbigniew Zabłocki.

Zabawy, animacje przygotowane przez artystów sztuki cyrkowej sprawiły wiele radości najmłodszym uczestnikom rajdu. Jednak najcenniejsze jest zawsze spotkanie w gronie przyjaciół spędzając niedzielę aktywnie w gronie rodzinnym, na świeżym powietrzu.  

Relacja: Agnieszka Bułak

 

Foto: Paweł Łapa; Teresa Kałudzińska

 

Prezes: Ireneusz Miazga

Z-ca prezesa Agnieszka Bułak

Z-ca prezesa Emilia Rzepka

Członkowie: Tadeusz Bułak

Mirosław Jarosz

Tadeusz Markowicz

Agnieszka Miazga

Maria Miazga

Anna Nowicka

Teresa Sławińska

Krystyna Szydłowska

Jerzy Zabłocki

Zbigniew Zabłocki

 

 

 

 

Józef Pełka

Powołanie Parafialnego Zespołu Akcji Katolickiej w Miłakowie

Dnia 27 października 2011 r. w Miłakowie odbyło się spotkanie organizacyjne i zawiązujące działalność Akcji Katolickiej w parafii Podwyższenia Krzyża Świętego. Spotkanie odbyło się przy udziale księdza Asystenta Archidiecezji Warmińskiej w Olsztynie.

Powrót

Powołanie Parafialnego Zespołu Akcji Katolickiej

Dnia 21 stycznia 2012 r. w konkatedrze w Olsztynie Archidiecezji Warmińskiej, odbyło się uroczyste wręczenie legitymacji członkowskich nowemu zespołowi parafialnemu Akcji Katolickiej w Miłakowie. Po mszy św. odbyło się spotkanie integrujące.

Powrót

Wyszukiwanie

Dzisiaj jest

sobota,
16 grudnia 2017

(350. dzień roku)

Liturgia słowa

Czytania:

  • Ewangelia:

BIULETYN PARAFIALNY

Licznik

Liczba wyświetleń:
1501774

nowy